Morgenmad
Frokost
Aftensmad
Mellemmåltider
Drikkevarer

 

 

Morgenmad eksempel

Erstat med (højest tal er bedste løsning)
 
Cornflakes med mælk og sukker.
1 - Havregryn med mælk og sukker. Det slanker ikke, men mætter mere og giver dig mættede fibre.
 
 
2 - Cornflakes med fedtfattig mælk UDEN sukker
     
    3 - Havregrød med kanelsukker. Den varme grød mætter bedre så du ikke behøver at spise så meget
     
    4 - Havregryn med fedtfattig mælk UDEN sukker. Den bedste løsning.
     
  Lyst brød med ost 45+ 1 - Et stykke grovbrød med mager ost da groft brød indeholder lidt flere mættede fibre
     
    2 - Et stykke rugbrød med mager ost som indeholder mange flere mættede fibre som holder dig mæt længere.
     
    3 - To stykke fuldkornsknækbrød med mager ost giver få kalorier men mange mættede fibre som holder dig mæt længere.
     
    4 - Et stykke fuldkornsknækbrød med mager ost eller chokolade giver få kalorier men mange mættede fibre som holder dig mæt længere.
     
  Frugtyoughurt fra butikshylden 1 - Lav din egen youghurt med bær og honning da den youghurt du køber typisk indeholder for meget fedt og sukker.
     
    2 - Youghurt naturel 0,5 % med hjemmelavet müsli. Her kan du spare meget på kalorierne.
     
    3 - Skyr 0,2 % med hjemmelavet müsli. Her kan du spare meget på kalorierne. Dette er den bedste løsning.
     
  Guldkorn, Chokopops og Frosties 1 - Stort set alt er et bedre alternativ da Guldkorn, Chokopops og Frosties indeholder masser af sukker og tomme kalorier. De burde placeres på slikhylden.