t
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
pdf
b

 

 

 

Forord

Taberkuren er en beskrivelse af hvad jeg har gjort for at tabe de første 50 kg.
Det er vel snarere en livsstilsændring frem for en kur.

Ny forskning viser at vi skal have vores proteiner fra bl.a. bønner, bælgfrugter og grøntsager. Proteiner fra animalske produkter som kød får os til at tage på hvis vi overdriver. Nå... der var en sidebemærkning.

Det kan være at du har andre behov eller ikke har overskud til at lægge dine vaner om.
Det har virket på mig og der er ingen kostvejledere eller mine læger som har prøvet
at tale mig fra mit eksperiment eller prøvet at ændre noget. Det er ikke nogen sultekur
og der er alt som man skal bruge for at komme godt gennem dagen.

Jeg har selv fulgt Taberkuren ret strengt i lang tid, men med omtanke kan man godt springe en dag eller to over i ny og næ. Bare det ikke bliver en sovepude. Hellere falde i
end at opgive.

Der vil helt sikkert komme øv-dage når man skal høre på folks dumme kommentarer,
men det er jo dig som er den seje. Det er heller ikke altid at man gider og det er som
sagt helt ok. Vi skal kigge frem.

Jeg taber ca. 200 gram hver dag, men jeg er også meget stor. Måske er 100 gram hver dag mere realistisk hvis du ikke er så stor. Det er ikke kun i starten du taber dig. Det er simpel hovedregning at hvis du spiser færre kalorier, så taber du dig.

Måske viser vægten ikke præcis 100 eller 200 grams vægttab hvis du vejer dig hver dag. Du kan have drukket mere væske eller måske ikke været så meget på toilettet osv, så smid vægten over i hjørnet og tag den frem en gang om ugen på samme tid på dagen som sidst, og med den samme mængde tøj på, så viser vægten dig et mere præcist billede.

Hvis du har vejet det samme lang tid, vil du komme til at bygge muskler op når / hvis
du motionerer. Det kan godt give dig lidt ekstra vægt men hellere muskler end fedt.

En sidste ting.
Før du spiser noget, så brug lidt tid på at mærke efter om du er sulten. Prøv at lave en skala på 1-10.

1 er mæt og 10 er så sulten at du kunne spise en hel ko.

Det er vigtigt at du spiser når du er sulten og stopper når du ikke er sulten mere. Du skal ikke være stop mæt.

(Der går ca. 20 minutter før kroppen registrerer at du har spist, så du kan stadig føle sult selv om du lige har spist, fordi kroppen ikke har registreret din indtagelse af mad endnu).

Du skal ikke spise dig stop mæt, bare fordi at du plejer at fylde en bestemt mængde på tallerkenen. Vælg evt. en mindre tallerken. Så kan du snyde hjernen til mindre portioner.

Nå. Skal vi lukke munden og lette røven.
God fornøjelse...

Vælg en dag fra menuen til venstre. Byt evt. om på dagene hvis det passer bedre til dig.

 

 

 

God fornøjelse med siderne her på Letnu.dk. - Venlig hilsen Webmaster og idémand - Lars Borbye Mikkelsen - Letnu@move2.dk